dinsdag 4 september 2012

Maleisie & Singapore

Hi allemaal!

Hier dan een bericht op de blog over de afgelopen weken in Maleisie en Singapore. We zijn sinds vrijdag in Sydney en moeten zeggen dat het hier echt onwijs leuk is, maar we hebben hiervoor natuurlijk ook al 2 weken vakantie in Azie erop zitten!

15 augustus was het zo ver.. We vertrokken nu dan toch echt naar de andere kant van de wereld. We wisten het natuurlijk sinds de winter al, maar toen leek het allemaal nog zo ver weg! Nu was het dan toch ineens al aangebroken en kwam het moment dat we doei moesten zeggen tegen iedereen op Schiphol.. Dat was niet echt een heel leuk moment, maar snel de tranen wegvegen en hup door de douane! Op naar 3,5 maand Maleisie en Australie!

In Maleisie sliepen we bij vrienden van Elena, wat echt super leuk was en allemaal heel erg goed geregeld, want bij aankomst op het vliegveld van Kuala Lumpur stond Tiina ons op te wachten en konden we lekker met de auto naar onze verblijfplaats. Dat was dus een goede start vergeleken met anders het zoeken van de goede bus/trein etc en van zo'n reis raak je best wel vermoeid! De vlucht ging hartstikke goed, maar echt uitrusten en slapen doe je natuurlijk niet goed in een vliegtuig.

De eerste paar dagen hebben we KL verkend en hebben we alle bezienswaardigheden zoals de Twin Towers, TV Tower, Batu Caves en Chinatown bezocht. Het was allemaal erg mooi om te zien, maar we kwamen er vooral wel achter dat Azie toch wel heel anders is dan Europa! Soms gingen wij iets bekijken, maar hadden we zelf meer het idee dat wij de bezienswaardigheid waren en er waren dan ook genoeg mensen die eigenlijk een foto van ons wilden maken! Heel gek, maar heel grappig!

Na deze paar dagen in KL gingen we door om wat meer van Maleisie te zien en zijn we een korte week naar Tioman-Island gegaan. Een bounty-eiland en dan ook echt super mooi! Daar hebben we een paar dagen heerlijk op het strand gelegen, gezwommen, gesnorkeld en gerelaxed, echt heerlijk! We kwamen er alleen achter daar dat de mensen daar het niet zo nauw nemen met afspraken, tijden en goede communicatie... Wat een drama soms! In het begin konden we ons daar nog wel een beetje over opwinden, maar dat hebben we op een gegeven moment maar laten gaan, want daar hadden we alleen ons zelf mee.
De laatste dag hebben we een snorkeltrip gedaan. We hadden zelf al wel een paar keer gesnorkeld, maar we wilden zo graag een schildpad zien en dat was ons nog niet gelukt. Nou met de trip zouden we 5 plekken bezoeken. Na plek 4 nog steeds geen schildpad... Op de vijfde plek ook niet... Maar..in de laatste 5 minuten toch nog 1 gespot door Vera! Wij er snel heen zwemmen met z'n 3tjes en toen hebben we even met de schildpad een stukje meegezwommen.. Echt zo ontzettend leuk en gaaf! Onze missie was geslaagd!

Na een kleine week Tioman zijn we doorgereisd naar Singapore en hebben we deze stad 2 dagen bezocht. Singapore is echt een heel erg indrukwekkende stad! Helemaal niet Aziatisch, maar het doet juist heel erg Westers aan. Heel schoon, alles netjes en perfect en het ene ziet er nog luxer uit dan het ander.
Hierna weer terug naar Kuala Lumpur waar we toen nog 2 dagen hadden voordat we weer door zouden vliegen naar Australie. De kriebels voor Sydney begonnen toen wel echt te komen en het werd steeds spannender waar we nu eigenlijk terecht zouden komen daar.
Deze 2 dagen in KL rustig aan gedaan, nog wat dingen in het centrum bekeken en verder de koffers langzaamaan weer ingepakt.

Toen kwam 31 augustus en was het zover: We vlogen 's avonds 22h door naar Sydney waar we dan na 8 uur vliegen zouden landen... Spannend!
Over de aankomst en de eerste week in Sydney komt snel een nieuwe blog!

We houden jullie op de hoogte! Cheers!

(Hebben trouwens te horen gekregen dat het nog niet mogelijk bleek, te reageren op onze blog. We hebben de instellingen nu veranderd en als het goed is moet het nu goed gaan! Dus... laat deze kans niet liggen!)